VAN CO-CREATIE NAAR INNOVATIE:

Samen werken aan de pluimveehouderij van de toekomst

Co-creatie is de sleutel tot het realiseren van doorbraken die toekomstbepalend zijn voor de economie.  Ook voor innovatie in de pluimveesector is co-creatie een belangrijke aanjager.

Dutch Poultry Centre organiseert op 19 november a.s. Venco Campus van 14.30 tot 18.30 uur een bijeenkomst over innovatie in de pluimveehouderij. Doelstelling is het bevorderen van het samen oppakken van uitdagingen in de sector.

Ideeën pitchen

Na een korte inleiding door Jan Wolleswinkel trapt Creapreneur Paul Rinkens af met een inspirerende  warming-up. Vervolgens zullen 10 leden van Dutch Poultry Centre een idee pitchen dat zij graag samen met andere leden zouden willen aanpakken.

Een greep uit de onderwerpen:

Pitch

Organisatie

Data uitwisseling voor een optimaal ketenresultaat

Pas Reform

Een goede voorbereiding op 100 weken productie van leghennen

WUR

Realiseren en vermarkten van waarde in de vleeskuikenketen

Nutreco

Het Pluimveevoer van de Toekomst.

Feed Design Lab

Blended learning: kans of bedreiging?

PTC+

Een goede begeleiding van het uitkomen van kuikens in de stal.

Vencomatic

Teaming-up for animal health.

GD

Het Nieuwe Scharrelen: aandacht voor pluimveehouder, kip en milieu.

WUR

Meat quality issues in modern day broiler processing

Marel

Geïntegreerde systeemoplossingen voor de internationale markt.

WUR

Discussieer mee over innovaties in uw vakgebied en meld u direct aan via http://www.dutchpoultrycentre.nl/aanmelden.
Wij verwelkomen u graag op de Venco Campus!

 Programma

14.30 uur               Inloop

15.00                     Intro door Jan Wolleswinkel

15.10                     Warming up door creapreneur Paul Rinkens

15.45                     10 spraakmakende pitches

16.15                     Pauze en intekenen speeddates

16.30                     1e speeddate ronde

17.00                     2e speeddate ronde

17.30                     Terugkoppeling ervaringen

17.45                     Netwerkborrel

18.30                     Slot

 

Locatie

Venco Campus

Meerheide 200

5521 DW Eersel

 

Met een jaaromzet van € 53 miljoen ongeveer 4,5 miljoen diagnostische bepalingen is de Gezondheidsdienst voor Dieren in Deventer een van de meest toonaangevende veterinaire dienstverleners in de wereld. Met de hulp van DPC leden wil het de internationale activiteiten verder uitbouwen.

Door Wiebe van der Sluis

Op 17 september jl. was het Marktcafé te gast bij de Gezondheidsdienst voor Dieren (GD) in Deventer. De aanvangstijd was deze keer met een uur vervroegd zodat de aanwezige leden het bedrijf in actie konden zien.

De jaarlijkse DPC barbecue was wederom een succes. Het vormde een waardige afsluiting van een drukke periode waarin het DPC zich op vele manieren ingezet heeft om de Nederlandse pluimveesector zowel zakelijk als publiekelijk in een goed daglicht te stellen.

Het was zinvol, gezellig en lekker. Met die woorden zou je de jaarlijkse BBQ van het DPC, gehouden op woensdag 25 juni op het terras van het Pluimveemuseum in Barneveld, kunnen karakteriseren. Veel leden waren aanwezig of lieten zich vertegenwoordigen, waardoor het aantal aanwezigen ruim aan de verwachting voldeed. Alhoewel de BBQ gezien mag worden als een informele bijeenkomst, nam voorzitter Jan Wolleswinkel toch de gelegenheid om een paar formele zaken te behandelen.

Het is een traditie geworden om kort voor het vakantieseizoen als DPC community bijeen te komen onder het genot van een barbecue met de bijbehorende drankjes.

Op woensdag 25 juni 2014 is het zover. U bent welkom vanaf 16.30 uur tot ca. 20.00 uur.

Wij willen terugkijken op onze activiteiten rondom de VIV Europe 2014 en u op de hoogte stellen van de laatste ontwikkelingen. Daarnaast is deze bijeenkomst een uitgelezen kans om te netwerken. In de afgelopen jaren is de BBQ door velen bezocht en hoog gewaardeerd.

Het Bestuur  


(In verband met de catering is de aanmelding gesloten)

“Excellence in Feeding”
Onder dit motto presenteerde Brian van Hooff, directeur van VDL Agrotech, met trots het bedrijf aan de ruim 90 aanwezigen.

VDL Agrotech maakt deel uit van de VDL groep, een van de grootste familiebedrijven van Nederland. VDL heeft 88 dochterbedrijven, die actief zijn op vele gebieden. VDL is de laatste tijd vooral in het nieuws gekomen door de overname van de het autobedrijf Mitsubishi in Borne. Hier gaan zij onder de BMW vlag de nieuwe Mini produceren. Het hele concern heeft ca 9.000 mensen in dienst. De jaaromzet bedraagt € 1,7 miljard en de ambitie is om tot 2016 te groeien naar een omzet van € 4 miljard. VDL Agrotech is in 1985 begonnen en door diverse overname uitgegroeid tot de huidige omvang.

Het concern is wereldwijd actief op het gebied van voersystemen voor pluimvee en varkens. Daarnaast is mestdroging een belangrijk item. In de pluimveesector is het produceren en ontwikkelen van voersystemen voor moederdieren en leghennen belangrijk. Hoog in het vaandel staat het leveren van totaal oplossingen. Door middel van een korte film kregen de bezoekers een inzicht in al deze activiteiten.
Daarnaast werd er een film vertoond over het totale VDL concern. Hieruit bleek de veelzijdigheid van dit bedrijf.

DPC voorzitter Jan Wolleswinkel bedankte Brian van Hooff heel hartelijk voor de ontvangst bij VDL en voor de presentatie van het bedrijf. Ruwan Berculo, bestuurslid van DPC, praatte vervolgens de bezoekers bij over de stand van zaken rond VIV Europe 2014. Er wordt veel werk verzet om delegaties uit de focus landen naar Nederland te halen en om bezoeken aan de beurs en andere interessante objecten mogelijk te maken. DPC zal op de beurs met een stand vertegenwoordigd zijn. Bezoekers kunnen hier worden ontvangen en informatie krijgen over wat DPC is en wat het kan betekenen.

Daarnaast heeft de stand een belangrijke doorverwijsfunctie naar de leden, die deelnemen aan de beurs. Leden van DPC die op de beurs staan krijgen binnenkort de mogelijkheid om een aantal van hun relaties aan te melden voor het speciale VIP- programma, dat door de VIV wordt georganiseerd.

Jan Wolleswinkel besloot het formele gedeelte met het wijzen van de bezoekers op de activiteiten rond “Big Challence”. Een groep enthousiastelingen gaat voor het goede doel de Alp d`Huez met de fiets beklimmen. In de showroom van VDL was één van deze deelnemers aanwezig en de bezoekers werden uitgenodigd om een speciaal T- shirt aan te schaffen ten behoeve het goede doel. Veel bezoekers maakten tenslotte gebruik van de mogelijkheid om de showroom van VDL te bekijken en onder het genot van een drankje en een hapje na te praten en te netwerken.

© 2020 Dutch Poultry Centre