Veevoerconcern ForFarmers heeft de ambitie om de komende vijf jaar haar marktposities in de bestaande thuismarkten uit te bouwen en de activiteiten buiten Nederland uit te breiden. De uitbouwing van de thuismarkten denkt het voerconcern te kunnen realiseren door het leveren van innovatieve voerconcepten en het zwaarder inzetten van digitalisering van bedrijfsprocessen, zowel op het boerenerf als bij de onderneming zelf. Dit maakte de veevoerspecialist dinsdag bekend in aanloop naar zijn beleggersdag, waar het zijn nieuwe strategie voor de komende vijf jaar zal presenteren.

‘Klantgericht tegen de laagste kosten’

ForFarmers wil het verschil maken met de concurrentie door klantgericht te zijn tegen de laagste kosten. Innovatieve voerconcepten staat daarbij centraal. Als voorbeeld noemt het voerbedrijf het gebruiken van meer reststromen uit de voedingsindustrie. Ook zet de onderneming stevig in op het verbeteren van de voederconversie, waarbij meer productie wordt gehaald met minder voer.Ook stelt ForFamers bij de productie van voer en van dierlijke eiwitten het verminderen van de CO2-uitstoot centraal.

Stap buiten Europa

Naast de focus van de al bestaande marktpositie, wil ForFarmers groeien door overnames in bestaande markten en in nieuwe groeimarkten. De doelstelling is om in 2025 in zeven landen actief te zijn. Daarbij sluit het beursgenoteerde bedrijf de stap buiten Europa niet uit. Op dit moment heeft ForFarmers activiteiten in vijf landen; Nederland, België, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Polen. Vooral voor Polen ziet de onderneming kansen om uit te breiden.

forfarmers lochem aanvoer grondstoffen schepen e m 2. detail

© 2020 Dutch Poultry Centre